tisdag 17 april 2012

Snö eller hagel?

I morse när jag och katten satt och läste hade vi helt glömt bort att titta ut genom fönstret. Det visade sig ligga ett täcke av någonting vitt ute på gräsmattan. Jag hoppades på att det var hagel, för vad det än var så bestod det av hårda kulor. Å andra sidan - det är april, så ska man vänta sig någonting annat än aprilväder?
Dagen har fortsatt vara ganska blåsig och kall; blåsigt får man räkna med i Norra Bohusläns karga bergsmiljö; så jag har hållit mig inomhus.
På mina upptäcksfärder hittade jag ett par intressanta länkar. Bloggar Om Trädgård, en sida som hänvisar till andra bloggare med gröna fingrar, hade mycket läsvärt att bjuda på. När jag var ute och letade efter Rhododendron av ovanligare sorter hittade jag också Garden Rant, ytterligare en sida med mycket av intresse.
Om du har någonting du vill dela med dig av, en sida, en bok eller ett gott tips är det högst uppskattat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar