måndag 21 maj 2012

Sommarvärme! Äntligen!

Humla på 'Cunningham's White'
Flera "Roddar" har slagit ut under dagen!

Så vacker när knopparna går från rosa till vitt!
'Centennial Gold'
Det var härligare än någonsin att komma hem efter jobbet idag.

De feta knopparna från igår var ett minne blott. Idag känns det verkligen som sommar här i Bohuslän.
Klockan 07:00 hade vi hela 15 grader i skuggan och vid 18-snåret 27. Det är mycket som slagit ut på allvar nu, däribland jordgubbarna (jag har dem stående på ett ställe där det tyvärr bara är morgonsol, så en bild visas annan dag). Sparrisen fortsätter att skicka upp blomstjälkar ur jorden, nu skymtar minst fyra knoppar till.

Nej, inte hinner jag sitta inne en dag som den här! Till och med vinden är varm, och idag blåser det mycket! Dagens inlägg blir därför löjligt kort, men jag kompenserar upp någon annan dag. Nu måste jag hur som helst ut i trädgården en sista stund innan det hinner bli mörkt.

 Jag kan tillägga att det finns många häftiga bilder från RHS Chelsea Flower Show 2012, för den som är intresserad. Mycket spännande och originella trädgårdar som är väl värda att inspireras av!



...Där knopparna istället börjar i rött

...För att slå ut i cremegult!



Hej från mig!

2 kommentarer:

  1. Sparris! Åh... det är något jag önskar att jag hade! Men antar att man måste ha bra med plats för eftersom den blir ganska hög under sommaren. Måste ju vara rena lyxen att kunna plocka, tillaga och äta sin egna sparris!

    SvaraRadera
  2. Första skörden i år :D
    Vad gäller plats har jag ingen aning, vår sparris står på ett så random ställe som mitt i jordgubbslandet. Var ju inte planerat att den skulle stå där och sparris gillar inte att flytta på sig, så...
    Vi hade väl planerat att låta den bli till en häck runt grönsakslandet när det väl finns ett sådant.
    Kram på dig!

    SvaraRadera