torsdag 10 maj 2012

Surjord

En klar morgon är detta min utsikt när jag vaknar. Jag älskar när tallarna blir röda i den uppgående solens första strålar och blir alldeles varm inombords!
Alla mina tallar resulterar i sur jord. Ju mer jag vistas i trädgården, desto tydligare blir det för mig vilken tur jag har! Förr var jag lite besviken; det finns många vackra växter som inte trivs bland barr och kottar. Den känslan gick snabbt över - surjordsväxterna är ju vackrast! Som rhododendron, till exempel...

Nu har det dock regnat så mycket att min stengång och mina söta små Backtimjanplantor ligger under vatten. Blå rabatten, som mulchas (ha ha! Lärde mig ett nytt ord hos Trädgård med utsikt!) för fullt för att så sakteliga bli en liten aning upphöjd ligger också den under vatten. Hoppas att det inte har hänt någonting med dräneringen , nu när allt äntligen börjar komma på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar