tisdag 7 augusti 2012

Makeover!

Först vill jag bara påpeka att jag lever, även om jag inte visat några livstecken på ett tag. Det har regnat, och så fort det regnar under sommaren plockar jag fram allt jag har av Tolkien. Har sträckläst The Hobbit (med Allan Lee's illustrationer) och tryckt vidare med de två första delarna av Härskarringen. I morse började jag med konungens återkomst. Den är nästan utläst nu. Det är en tradition jag har att läsa dem om sommaren är blöt. Så har det ju också varit ett par riktigt härliga dagar som tillbringats på stranden.
En annan traditionsbunden sak är sommargäster som parkerar på vår uppfart så att det varken går att komma ut eller in på tomten. Inte lika populär tradition; de envisas med att ställa bilarna antingen mitt på vägen eller mitt i någon rabatt. Den här gången var det makens äng som blev platt.

Nåja, nog om det. Jag blev så sugen på att skriva ett "före-efter"-inlägg efter att ha läst på Lindas trädgårsblogg för ett par veckor sedan. Här har det inte hänt lika mycket, men det är ändå kul att visa skillnaden mellan då och nu. Om inte annat, så för sig själv; det är lätt hänt att tycka att man aldrig hinner göra någonting.

Men ack och ve. När jag skulle leta fram bilderna som jag VET ligger någonstans här i datorn - jag satt och tittade på dem här om dagen - så hittar jag dem inte. Jag blir så irriterad på mig själv att jag kan kräkas.

Make overn betyder alltså att jag måste se över min dator och ordna alla mappar och filer bättre. Nu skall jag läsa ut min bok, sedan ska jag fortsätta bläddra i senaste numret av Allt om Trädgård som jag köpte idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar