måndag 17 september 2012

Fest och födsel

Lät dramatiskt, inte sant? Jag kan säga att det har varit mycket att göra nu, inte haft mycket tid över till annat än att umgås med familjen. Det är honung som ska slungas, bin som ska invintras, arbete som ska skötas och på detta:

70-ÅRSKALAS!
I vintras fyllde jag 30, nu i veckan fyller gubben 40, detta firade vi med ett hejdundrande sjöslag. Maskerad i trädgården. Inte så mycket nedtrampade rabatter som väntat, men 150 tomflaskor efter öl att ta hand om, ett partytält som blåst sönder och massor med möbler som måste komma på plats. Jag hittade på loppis 24 stolar för 10:- styck, sedan hade vi ju trädgårdamöblerna; våra närmre 40 gäster fick plats. Vi hade en jättetrevlig fest - tycker jag - och våra vänner vet vad vi vill ha: massor av växter! Vindruvor, amerikanska blåbär, en kvitten, mängder av lökar och knölar, perenner och träd. Vi har planterat så fort vi fått en stund över!

Så hade vi också turen att bli med kycklingar bara några dagar senare. Små ulliga, gulliga, fjuniga, duniga sötnosar som man bara vill klappa hela tiden!

Här har vi den stolta modern.

3 kommentarer:

  1. Vilka söta små kycklingar. Jag förstår att du haft fullt upp och grattis så här i efterskott till er lyckade fest och födelsedag. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Fyra små sötnosar blev det, verkar vara två tuppar och tvÅ hönor. Ja tack så mycket för gratulationen!

    SvaraRadera
  3. Låter otroligt trevligt! /Linda

    SvaraRadera